Toegankelijkheidsverklaring

Wij hechten veel waarde aan een toegankelijke en inclusieve webshop voor iedereen. Daarom zijn wij momenteel bezig om onze webshop volledig in overeenstemming te brengen met de eisen van de European Accessibility Act (EAA), die vanaf juni 2025 van kracht is.

Dit betekent onder andere dat we werken aan verbeteringen zoals:

  • Betere navigatie voor schermlezers
  • Gebruiksvriendelijke formulieren en knoppen
  • Heldere contrasten en schaalbare tekst
  • Toegankelijkheid op zowel desktop als mobiel

We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk af te ronden en waarderen uw begrip tijdens dit proces. Heeft u feedback of ondervindt u problemen bij het gebruik van onze site? Laat het ons weten via info@faxions.be.

Om ervoor te zorgen dat de website optimaal werkt worden alle ontwikkelpunten stuk voor stuk ontwikkeld in een nieuwe website template. Dit zorgt ervoor dat gedurende de ontwikkelperiode geen hinder ondervinden wordt door de eindklant. Op deze manier beperken wij de hinder voor de klant tot enkele dagen bij de migratie.

Zoals in artikel 32 van de European Accessibility Act inzake “Overgangsmaatregelen” is vastgesteld dat er sprake is van een overgangsperiode die tot 28 juni 2030 loopt waarin dienstverleners hun diensten mogen blijven verlenen met gebruikmaking van de producten die zij voor deze datum al rechtmatig gebruikten bij het verlenen van vergelijkbare diensten.

Staat van voortgang van de werkzaamheden:
De verschillende stappen voor de naleving zijn in uitvoering volgens de volgende planning:

  • Toetsen toegankelijkheid – Afgerond
  • Afhankelijkheidsrapport uitwerken naar use cases met development opdrachten – Afgerond
  • Opzetten development plan en overdracht – Afgerond
  • Daadwerkelijke development – Gestart (afronding voorzien eind Q4)
  • Testfase deelopleveringen – Start midden juni, afronding eind Q4
  • Inregelen acceptatieshops o.b.v. opgeleverde features – In uitvoering (Q4)
  • Online zetten toegankelijkheidstatement – Afgerond
  • Demo’s plannen acceptatieshop met klant (o.b.v. testresultaten) – Coördinatie begin september (Q3–Q4)
  • Maken klantplanning migratie (bespreken met klanten) – Gepland eind Q3, uitvoering Q4
  • Migratieplan voorbereiden (o.b.v. demo) – Gepland eind Q3, uitvoering Q4
  • Migratie shop – Gepland in het 1e kwartaal volgend jaar